Wat is e-commerce marketing nu eigenlijk?

Emma Hayes

There I was in a hot yoga studio with plenty of bright natural light and bending myself into pretzel like positions for the very first time.

Laatste berichten

Generatie Gaming

Ik maak deel uit van een van de eerste generaties waarin gaming echt groot werd. Pong is voor mijn tijd, evenals Space Invaders en...

De leukste dingen op het internet

Het internet is ongelofelijk groot. Er zijn tegenwoordig miljoenen websites en duizenden apps waarmee je je via het internet kunt vermaken. Toch gaat het...

Alles over het hoortoestel

Als mensen doen we over de jaren heen een hoop ervaringen op. Die ervaringen vragen wat van ons lichaam en dus is het niet...

Een warme zomerdag overleven

De zomer is al even van start en we hebben er al heel wat warme en zonnige dagen op zitten. We hopen natuurlijk allemaal...

Beginnen met vastgoed investeren

Ondanks de huidige pandemie is er nog altijd een ontzettend huizentekort in Nederland. Sinds de hypotheek crisis van 2008 is de huizenmarkt ontzettend gestegen...

E-commerce marketing is de naam voor het proces van de inkoop en de verkoop van producten via mobiele toepassingen of via het internet. Tegenwoordig shoppen veel mensen via het internet. Het gaat snel, je kan op je gemak uitzoeken wat je wil hebben en je hoeft er niet de deur voor uit. Zo kun je tegenwoordig bijna alles wel online bestellen. Zeker in de laatste jaren is e-commerce marketing enorm toegenomen. Je kunt overal ter wereld producten bestellen en verkopen via internet. Het voordeel hieraan is dat je vierentwintig uur per dag kunt kopen en verkopen. Hierbij heb je lagere overheadkosten dan bij een winkel waar je fysiek langs kunt lopen.
E-commerce marketing

Verschillende soorten e-commerce

E-commerce omvat niet alleen producten die je online bij een winkel kan kopen. Ook internetbankieren, online tickets kopen en verkopen, online veilingen en bijvoorbeeld reserveringen behoren allemaal tot e-commerce marketing. De aankopen, verkopen en andere zaken worden ook steeds vaker via de mobiele telefoon gedaan. In dit geval heet het niet e-commerce, maar m-commerce. Mensen raken meer gewend aan betalingen via internet en hebben meer vertrouwen in betaalsystemen die de verantwoordelijkheid hebben voor online transacties.

E-commerce aantrekkelijk voor velen

E-commerce is niet voor niets aantrekkelijk voor velen. Je bespaart veel kosten wanneer je kiest voor e-commerce. De bedrijfskosten zijn beduidende lager dan bij een fysieke winkel doordat je geen huur betaalt en geen personeel hoeft in te huren. Daarnaast kun je veel kosten besparen wanneer je voorraadbeheer geautomatiseerd is. Je kunt ook je aandelen volgen via verschillende marktplaatsen, waar je deze kunt verkopen. Doordat een online bedrijf 24 uur per dag open is, kan het winkelend publiek zelf bepalen wanneer hij of zij een aankoop doet. Dit zorgt ervoor dat de verkoop én de aankopen soepeler verlopen. Bovendien zul je meer mensen bereiken. Bij een fysieke winkel ben je afhankelijk van het publiek wat in de regio woont, terwijl je met een online winkel mensen wereldwijd kunt bereiken. Tot slot kun je ook middels lasergerichte marketing gegevens van mensen verzamelen zodat de reclame voor de producten bij diegenen terecht komt voor wie het product perfect zou zijn.

Vertrouwen in je online bedrijf is belangrijk

Zorg ervoor dat potentiële klanten vertrouwen hebben in jouw online bedrijf. Kies daarom ook voor een betrouwbare betalingsgateway, zodat men hierin niet teleurgesteld kan worden. Uiteraard heb je de verantwoordelijkheid dat de producten van uitstekende kwaliteit zijn en voor de technische kant van de website.

Gerelateerd

author

Emma Hayes

There I was in a hot yoga studio with plenty of bright natural light and bending myself into pretzel like positions for the very first time.

instagram